Despre fotografia cu Teleobiectivul Canon 55-250mm

January 14, 2020 Enjoy Photography No comments exist

Salutare, salutare!

Iaca m-am urnit să scriu și eu primul articol pe acest an, și am să încep anul, cu un mic review despre Teleobiectivul Canon 55-250mm, cu care am avut ocazia să mă joc la final de Decembrie și început de Ianuarie ’20, și despre a cărui experiență (cu bune și mai puțin bune) vreau să-ți povestesc în rândurile următoare.

Imagine cu titlu de prezentare: Teleobiectivul Canon EF-S 55-250mm IS STM
Sursa imaginii: internet
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .

Am cam lălăit-o cu scrisul, recunosc, dar în ultima perioadă, am tot umblat teleleu (inclusiv la începutul noului an). Apoi m-o pălit o răceală frumușică (de care încă trag nițel, dar sunt bine, no worries!) și am avut, astfel, mai puțin timp disponibil, dar mai ales energie, pentru a mă așeza efectiv la taste (dar recuperez, teren, acum). 🙂

Anyway, sper că tu ești bine și gata pentru noi aventuri și incursiuni fotografice! 😉

Așa cum deja bine știi și te-am obișnuit (presupunând că nu ești la prima ta lectură pe Enjoy), pentru fotograful aflat (mai) la început de drum și/sau care este mai strâmtorat la buzunar, recomand să se focuseze mai puțin pe cheltuiala cu echipamente, și mai mult pe dezvoltarea cunoștințelor.

Totuși, teorie fără practică, nu prea merge, căci ar fi doar un fel de știi, și la ce folos că știi? 😆

Astfel, din când în când, din dorința de experimentare, versatilitate și/sau curiozitate, mai scoți și câte un ban din buzunar, pentru achiziții de echipamente foto.
Până la urmă nu o să rămâi o viață cu obiectivul de kit (decât dacă, nu ești pasionat/ă suficient de mult de ramurile fotografiei și/sau dacă smartphone-ul ți-este suficient. <Btw, eu încă visez la ziua când o să am minunatul Huawei P30 Pro pe mână… Ah! Dar… aștept să apară P40, ca să mai scadă prețul lui P30 Pro, căci încă este peste bugetul pe care sunt dispusă să-l cheltui pe un telefon, oricât de mișto ar fi el!> 🙄 ).

Și uite așa, te trezești că vrei să extinzi focala obiectivului de kit, adăugând familiei un teleobiectiv (sau orice altceva, dar azi vorbim despre un teleobiectiv 😀 ).

Bun, bun, dar ce teleobiectiv îmi iau? Sunt destul de multe pe piață, prețurile și ele diferă; de unde știu care mi se potrivește?

Păi simplu! În primul și în primul rând, uite-te în portofel și vezi câți bani ai pentru această cheltuială. 😆
Bugetul disponibil este primul tău indicator pt achiziționarea viitorului teleobiectiv!

Plecând de la premiza că nu ești dispus/ă să scoți o avere din buzunar (mai ales că eu te tot bat la cap să nu-ți cheltui banii pe echipamente scumpe până nu-ți descoperi drumul fotografic), în articolul de astăzi, așa cum menționam și mai sus, am să-ți vorbesc despre Teleobiectivul EF-S Canon 55-250mm f/4-5.6 IS STM II, care vine perfect în completarea obiectivului de kit 18-55mm pe care deja îl deții (cel puțin teoretic, dacă ești pe Canon).
PS: Dacă ai obiective cu focală fixă în palmares, atunci și mai bine! Felicitările mele că alegi să te axezi pe ele! Am mai vorbit despre acest aspect ale obiectivelor foto, aici, în caz de nu ai apucat să citești.

Acest Teleobiectiv Canon, ca orice alt obiectiv foto, nu este perfect, având avantajele și dezavantajele sale.

Aceasta a fost prima imagine realizată cu Teleobiectivul Canon 55-250mm, imediat după ce am aterizat în Zărnești, jud. Brașov @ 30.12.2019
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 200, f/11 (pt a avea tot planul în focus), 1/320s @ 163mm, format RAW.
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

OBERVAȚIE: Înainte de a începe să expun avantaje și dezavantaje, vreau să te (re)informez că acest articol nu este sponsorizat de nicio companie, mai ales de Canon, și că părerile expuse mai jos sunt strict subiective și răsărite din propria mea experiență cu acest obiectiv foto. Astfel, nu garantez că și tu vei avea parte de aceeași experiență și/sau rezultate finale fotografice, cu acest obiectiv, căci, fotografia înseamnă mult mai mult decât echipament!
NU este un review tehnic, ci pur și simplu îți arăt doar ceea ce poți obține, cu ajutorul unui astfel de obiectiv; și totodată, expun motivul pentru care ai dori să-l achiziționezi sau nu. 😉

SĂ REVENIM….

Așa cum te-am informat în trecut (aici), am schimbat tabăra de pe Canon pe Fujifilm. Totuși, după schimbare, mi-a mai rămas pe mână un aparat Canon 760D (cel puțin până se va vinde, căci este la vânzare la data scrierii articolului, chiar aici, dacă este careva interesat/ă), ceea ce l-a făcut perfect utilizabil pentru a face acest review astăzi.

Astfel, când a fost vorba să ies cu prietena mea Ana la o plimbare prin natură, i-am propus să îmi dea voie să mă joc cu teleobiectivul ei Canon 55-250mm (ca să pot scrie acest articol) și cu 760D-ul meu (care este un DSLR entry-level, mai mult decât capabil pentru a-și îndeplini misiunea, cu succes).

Ea, fiind o drăguță, desigur că a acceptat (i-am răpit bucuria de a fotografia cu el, lăsând-o să fie creativă doar cu obiectivul de kit și al ei Canon 60D, căruia i-am făcut un review aici, dacă te interesează să-l citești). Și uite așa aventura noastră începe, pe data de 30 Decembrie 2019, cu o excursie prin Zărnești, până la Plaiul Foii.

Aceasta este una din fotografiile mele preferate, realizată cu Teleobiectivul Canon 55-250mm.
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 100, f/6.3, 1/800s @ 225mm, format RAW.
Sincer acum, când mă uit la setările pozei, mă gândesc că puteam să aleg tot un f/11 și o viteză de declanșare mai mică de doar 1/250 (ca să păstrez aceeași expunere), căci nu este ca și cum Piatra Craiului ar fi fugit undeva. 😆 Dar, pentru că lumina era schimbătoare iar noi trebuia să ne mișcăm repede, cred că lăsasem pe f/6.3 diafragma, ISO nu avea sens să îl cresc, așa că am jonglat cu viteza de declanșare, ca sa expun pentru highlights imaginea.
Ideea care este?
Ideea este că atât cu f/6.3 si 1/800sec cât și cu f/11 și 1/250 sec, aș fi obținut exact același rezultat dpdv al expunerii. Mai multe despre asta, poți citi aici. 😉
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

Ce am descoperit, pe lângă peisajele de basm, într-această incursiune fotografică, alături de teleobiectivul Canon EF-S 55-250m f/4-5.6 IS STM II (adică Mark 2 – căci Ana are ultima variantă a obiectivului, ceea ce este bine de știut) îți descriu în rândurile următoare, sub formă de avantaje și dezavantaje ale acestui teleobiectiv:

3 AVANTAJE ALE TELEOBIECTIVULUI CANON EF-S 55-250MM:

1 – Primul AVANTAJ pe care l-am sesizat, este greutatea redusă a acestui teleobiectiv de la Canon. Deși este construit complet din plastic (inclusiv montura), nu se simte ca fiind un produs de calitate inferioară, fiind bine și frumos finisat într-o carcasă, care împreună cu sticla cântăresc sub 400 de grame.
De ce este greutatea un avantaj?
Deoarece, imaginează-ți că ești plecat/ă într-o drumeție de peste 10 ore de umblat teleleu (sau într-o drumeție chiar de mai multe zile) o să îți dorești ca bagajul să fie cât mai light posibil.

Cum ar fi ca teleobiectivul tău să cântărească 1490 grame (cât cântărește Canon 70-200mm f/2.8L IS II – app. e doar un exemplu, nu te uita la preț, că faci stop cardiac și nici nu comparăm mere cu pere, ci vorbim doar dpdv al greutății pe cântar) și împreună cu ce mai ai tu prin rucsacul de drumeție, să-ți „rupă” spatele în două?

Crede-mă că am avut ocazia să car la gât și/sau în spate echipament de câteva sute de grame dar și echipament de câteva kilograme, și, recunosc, pe termen lung, greutatea redusă este un mare avantaj… foarte maaareee!!! De ce crezi că tot mai mulți fotografi trec pe Mirorrless? (Desigur, nu doar datorită greutății reduse a echipamentului, dar restul motivelor, nu fac subiectul articolului de astăzi).

Iată o altă fotografie dragă mie, realizată cu Teleobiectivul Canon 55-250mm.
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 320, f/8, 1/400s @ 55mm, format RAW.
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

2- Al doilea AVANTAJ îl reprezintă stabilizarea imaginii (acel IS inscripționat pe teleobiectiv). Nu o fi el un teleobiectiv prea luminos, și nici măcar apertură fixă nu are (cum are, de exemplu, teleobiectivul despre care am scris aici un articol, mai la începutul începuturilor, dar care, chiar dacă este scris mai rudimentar, își păstrează totuși veridicitatea chiar și astăzi!), dar faptul că are stabilizare de imagine îți permite (în funcție de cât de tare îți tremură mâinile și/sau dacă subiectul tău este în mișcare sau nu) să mai cobori 1-2 stopuri atunci când tragi cadrele din mână, iar subiectul este static.

De exemplu eu am fotografiat, după apus, la focală maximă (adică 250mm) cu o viteză de 1/50, 1/60 și 1/80 secunde, iar fără stabilizare nu aș fi făcut asta ușor sau cu brio. 😉

Privește la apusul ăsta minunat din Crai, din 30 Decembrie 2019. Dacă aveam doar obiectivul de kit la mine, și nu un teleobiectiv la îndemână, precum Teleobiectivul Canon 55-250mm, această imagine nu ar fi existat astăzi, sub această formă. 😉
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 400, f/11, 1/320s @ 96mm, format RAW.
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

3- Al treilea AVANTAJ (studiat) îl reprezintă raportul calitate-preț al teleobiectivului Canon : în jur de 1100-1200 lei de nou (deși l-am găsit chiar și puțin sub 1000 lei, pe alocuri, la ofertă) sau în jur de 400-500 lei second-hand (prețul mediu de pe OLX).

Astfel pentru acest preț (mai ales dacă îl achiziționezi SH), calitatea oferită este foarte bună: focalizarea în lumină bună este rapidă, iar în lumină scăzută doar bună (mai are tendința de a vâna focusul), stabilizarea este foarte bine venită, calitatea imaginilor (în combinație cu DSLR-uri de generație nouă, precum 760D-ul meu) este bună spre foarte bună, dar doar în anumite condiții (despre care am să vorbesc imediat), aberațiile cromatice sunt destul de bine controlate, pentru un obiectiv situat într-această gamă de preț.

Și iată că există și căsuța din povești, și o găsești în apropiere de Plaiul Foii. 😉
Și… nu doar că există, dar a fost suprinsă cu ajutorul Teleobiectivului Canon 55-250mm.
Pe lângă asta, a fost (re)distribuită pe Social Media cu foarteee maaaaree succes. 😀
Cele mai multe aprecieri le-am avut la repostarea pozei pe pagina de Instagram a celor de la „thinking.tm”, chiar aici (peste 5570 de inimioare :-O ) !
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 2000, f/8, 1/640s @ 55mm, format RAW.
Și acum ar fi trebuit să mă fac de râs, în fața ta. 😆
Tu ar trebui să sari pe mine chiar acum, și să-mi spui WTF??? ISO2000 cu 1/640sec??!! Unde ți-a fost capul? :-O
Îți spun eu că în nori! 😆 Glumesc!
M-a cuprins euforia fotografierii și nu am mai dat atenție setărilor. Pusesem ISO pe Automat (de aici și minunata valoare aleasă de aparat, cu atât mai mult cu cât din meniul Q nu pot seta 2000, ci doar 1600 sau 3200, ca și trepte), diafragma pe f/8, pt că voiam totul să fie frumos în focus, iar valoarea de 1/640sec o alesesem deoarece puțin mai devreme fotografiasem copiii la săniuș, și am vrut să îngheț mișcarea.
Așadar, vezi ce se întâmplă dacă lași setările, chiar și parțial pe mâna aparatului?
Minuni! 😆
Dacă foloseam modul Manual, așa cum ar fi trebuit, setările ideale și corecte pentru această expunere ar fi fost: ISO 640 sau 400, același f/8 și o viteză de 1/200 sau 1/125 sec.
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

2 DEZAVANTAJE ALE TELEOBIECTIVULUI CANON EF-S 55-250MM:

1 – Primul DEZAVANTAJ (și de aici, devin critică, aspră și rea(listă) ) și unul dintre cele mai mari dpmdv, este că teleobiectivul Canon 55-250mm devine aproape inutilizabil după ce sari de 200mm. Desigur, așa cum am menționat mai sus, sunt subiectivă cu acest review, ceea ce înseamnă că mă raportez la pretențiile mele fotografice, dar cu gându-mi îndreptat spre tine desigur, ca fiind un potențial utilizator al produsului (căci altfel, dacă nu m-aș gândi la tine, nu aș mai scrie prezentul articol).

De ce spun că devine aproape inutilizabil între 200 și 250mm?

Spun asta deoarece după 200mm imaginile devin foarte soft, lipsite de contrast, focalizarea pe subiect este greoaie și o să ratezi cadre (deci trebuie să ai răbdare cu teleobiectivul), iar la 250mm, în funcție de lumina disponibilă, unele cadre pot deveni, așa cum spuneam mai sus: inutilizabile.

Spre exemplu, am fotografiat în condiții de lumină complexă (adică zone de contrast puternic între lumini și umbre) la peste 200mm, și pe ecranul camerei apărea că a ieșit ceva-ceva okay, cu care m-aș putea descurca lejer în post-procesare (de asta tot mereu spun nu va bazați pe ecranul aparatului, ci pe histogramă, și nu ștergeți nimic de pe teren, ci doar acasă, de pe computer), dar când am descărcat pozele, cam 60-70% din acest gen de cadre erau „terciuite”. Da, ăsta este cuvântul potrivit „terciuite”! Nu tu contrast, nu tu claritate, și pozele păreau că au fost trase cu un compact vechi, unde ai folosit zoom-ul digital, adică, distorsionate și cam fără contur. 🙁

Aici, ai un exemplu perfect de „terci”. 😆
Poza a fost realizată, desigur, cu Teleobiectivul Canon 55-250mm, la o distanță focală ce depășea doar ușor valoarea de 200mm (mai exact 208mm).
După cum spuneam, lumina a fost complexă: pleca de la lumina puternică solară, până la umbre adânci, spre bazele muntelui.
Așa cum spuneam, obiectivul nu a făcut față acestui tip de cadru (și sincer, oarecum mă așteptam la asta, dacă ar fi să fiu realistă), iar după post-procesare, asta a fost tot ceea ce eu, personal, am reușit să obțin.
Eu nu sunt mulțumită de cadru, chiar și cu chinuiala asta de a crea un cadru vintage.
Ție, în schimb, s-ar putea să îți placă poza, și să nu fii de acord cu cele expuse de mine, căci totul este relativ și subiectiv în artele vizuale. 🙂
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 200, f/11, 1/1000s @ 208mm, format RAW.
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

După cum poți observa, m-am chinuit să scot eu ceva în post-procesare, dar, dpmdv. nu am avut foarte mari șanse de izbândă, rezultatele obținute nefăcându-mă să postez vreunul din cadrele ca cele de mai sus, pe social media sau să merg mai departe cu editările lor.

SFAT! Mai bine tragi sub 200mm și faci apoi un crop când editezi imaginea, căci vorba aia: ai de unde decupa. 😉

Totuși, hai să nu fiu așa de rea cu săracul obiectiv!
Dacă există suficient contrast între subiect și fundal, cu puțină perseverență, poți obține cadre foarte faine cu Teleobiectivul Canon 55-250mm, chiar și la distanța lui focală, maximă, așa cum am obținut eu aici! 😀
Ideea care este?
Ideea este că ai nevoie de suficient contrast, culoare și lumină relativ uniformă pentru a te bucura de acest obiectiv la focale de 200+mm.
Cazul de mai sus, recunosc că este un caz mai extrem: lumina ce înconjura subiectul avea o aură cețoasă, palidă și, astfel subiectul meu era ca o formă fără fond.
Săracul obiectiv a devenit confuz și a încercat să captureze scena așa cum a știut el mai bine!
Cazul de aici este unul mai prietenos, mai jovial, plin de culoare și contrast, și astfel obiectivul s-a comportat foarte bine. 🙂
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 400, f/9, 1/200s @ 250mm, format RAW.
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

Totuși, chiar dacă ți-am arătat și un exemplu de reușită la focala de 250mm a obiectivului din discuție, asta nu o să mă facă să îl scot de la dezavantajul mai sus enunțat.
Motivul?
Pentru că, așa cum am zis, peste 60% din cadre sunt aproape inutilizabile. Nu mereu lumina este de partea ta, nu mereu ai culori și contraste frumoase, și sincer, cele mai interesante și captivante fotografii nu ies în zone cu lumină uniformă, ceea ce mă face să consider lipsa de performanță a teleobiectivului, după 200mm, un dezavantaj de luat în calcul, indiferent cât de bun/ă ești la editare. 🙂

Zic să mai îndulcim puțin articolul, cu această delicioasă fotografie, înainte de a trece la al doilea mare dezavantaj al Teleobiectivului Canon 55-250mm. 😛
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 100, f/8, 1/400s @ 131mm, format RAW.
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

2 – Al doilea DEZAVANTAJ foarte important de menționat, și pe care l-am descoperit ulterior, după excursia cu Ana (căci am rugat-o să-mi mai lase pe mână teleobiectivul pt o perioadă), dar care este absolut necesar de menționat, este faptul că focusul manual este jalnic!
Îmi pare sincer, extrem de rău că trebuie să-ți spun asta, dar trebuie să o spun, ca să știi la ce să te aștepți când cumperi acest tip de produs!

Așadar, dacă intenționezi să focalizezi manual cu acest teleobiectiv de la Canon, atunci te rog din suflet, nu cumpăra produsul! Te rooooog!!!! Nu glumesc, deloc!! Există și alte opțiuni de obiective, de luat în calcul pt a utiliza focalizarea manuală.

Am luat teleobiectivul Canon 55-250mm la Mare cu mine, după anul nou (daaaaa, știu ca este anapoda, dar, da am fost la Marea Neagră iarna, când alții vin la munte 😆 ) în ideea să obțin niște cadre super mișto la răsărit, dar, îți spun brutal de sincer că mai bine nu o făceam!

Dar… totuși bine că am făcut-o, ca altfel nu îți scriam acum despre acest aspect, deloc puțin pozitiv al teleobiectivului. 😀

Să vezi acum peripeții: m-am trezit pe la 5 dimineața hotărâtă să prind cadrele visurilor mele, m-am echipat rapid și am purces în pas alert către Mare (căci nu am avut cazarea chiar lângă plajă), în ideea în care răsăritul era la 7:35, și trebuia să am timp suficient ca să-mi găsesc cadrul „perfect” pentru a-mi monta trepiedul, plus… să mai am timp de teste și alte mici capturi până la „perfecțiunea întruchipată”.

Astfel, înainte să ajung efectiv pe plajă, de sus am observat, în larg, un vapor de croazieră, care ar fi arătat superb într-un cadru vertical. 😀

Entuziasmată, montez camera pe trepied, comut pe Manual obiectivul, și… încep să mă enerveeeez: am pierdut o grămadă de timp cu focalizarea manuală, am ratat vreo 3 cadre până am reușit să obțin focalizarea (relativ) perfectă, și deja începea să se lumineze cerul, ceea ce în traducere, însemna că în curând se va crăpa de ziuă (în vreo 15<20 de minute).

Uite-te și tu ce frumusețe de cadru aveam în fața ochilor!
Dar, până am reușit să îl realizez cu minunatul Teleobiectiv Canon 55-250mm, m-au apucat pandaliile, la propriu.
Am pierdut minute bune până am făcut testele de expunere și focalizarea fix pe vapor.
Sincer? Exact ultima focalizare a fost și singura care a fost okay, restul… toate fotografiile aferente acestui vas de croazieră au ajuns fain, frumos în Recycle Bin.
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 100, f/11, 6 sec. @ 146mm, format RAW.
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

Am coborât rapid pe plajă, acolo am mai tras un cadru chinuit, cu o barcă pe nisip din vreo 2-3 încercări, pe repede înainte, așa ca-n reclama celor de la ING. 😆

Și asta este fotografia realizată pe „repede-nainte”, pe plajă, alături de „fantoma” prietenului meu care se perinda pe lângă ea, și care a adus un plus de interes in cadrul meu! Yeeey!! 😀
Pe de o parte puteam să nu fac această poză, pe de altă parte, știam în interiorul meu că dacă nici pe asta nu o fac, o să mor încet și sigur pe dinăuntru. 😆
Serios acum… se crăpa de ziuă imediat, eu nu îmi găsisem locul ăla ce-l visasem pentru poza aia perfectă, iar barca asta stătea acolo, singură, singurică, făcându-mi cu ochiul. Efectiv mi-a cerut să o fotografiez din momentul în care „privirile noastre” s-au intersectat! 😛
Și… sincer ador fotografia asta! Consider că este cea mai mișto realizată cu aparatul și Canon-ul 55-250mm, din această tură de la răsărit, și o să vezi imediat de ce spun asta!
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 100, f/11, 15 sec @ 55mm, format RAW.
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

În acest (adică acel) moment, eram un vulcan mocnit: deja eram contra-timp și încă nu găsisem locația perfectă pentru cadrul perfect (știi tu ăla din imaginația mea, unde valurile lovesc brutal stabilopozii, cerul este de-un roșu-auriu, și mai răsare și un soare fain, frumos din mare).

Daaar, sincer… nici nu am mai apucat să găsesc cadrul ăla perfect, căci până am tras testele, până m-am învârtit (căci îs greu de mulțumit la acest capitol), a răsărit soarele, frumușel din Mare, iar eu doar am făcut rahatul praf, într-un final. 😆

Acum, nu mai eram un vulcan mocnit, ci un vulcan erupt de nervi!

Bat atâta drum, mă trezesc ca bezmeticul doar ca să nu fac nimic!

Am început să bombăn de tot felul p-acolo, ca doar e un talent indubitabil feminin, iar eu nu fac excepție, spunând că renunț la articol, că nu-mi mai trebuie niciun teleobiectiv Canon de test, și alte d-astea, atât de tare mă enervasem că nu mi-a ieșit ce-mi propusesem… Paranoia, I know! 😆

Prietenul meu știe că îs foarte dură (ca să nu folosesc alt cuvânt) cu mine însumi când ratez ceva din propria-mi neatenție, și tot bombăn vrute și nevrute, până izbucnesc în plâns, ca apoi să mă calmez.

Daaaa, toooooți avem defecte! 🙄 Iar eu tocmai ți-am destăinuit unul.
Și… să nu-mi spui că-s nebună, căci ar fi un pleonasm. Sunt femeie și asta spune multe! 😆

În timp ce scriu acum articolul, zâmbesc și realizez cât de prostuță am fost să mă enervez în halul ăla pentru că nu am făcut un nenorocit de cadru.

Dar atunci, doamneeee, eram mega supărată pe mine însumi, atât de supărată, încât am zis că nu mai vreau să fac nicio poză și mi-am trântit aparatul înapoi în ghiozdan, neavând răbdare să-l mai bag în husă, ceea ce m-a costat: s-a lovit, în rucsac, de trepied (căci nu aveam ghiozdanul foto cu mine, ci unul de drumeții) și s-a spart ecranul secundar al aparatului (cel de sus, de deasupra camerei foto).
Îți dai seama ce „bucurie” pe capul meu, nu?
(Mi-a trebuit mie Teleobiectivul Canon 55-250mm pentru teste, în loc să rămân la Fujifilmul meu… continuam să bombăn dacă nu te-ai prins! 😆 )

Așa că învață de la mine, să nu fii ca mine. 😆

După asta, am făcut poze doar cu telefonul și cu aparatul prietenului meu, căci nu mai aveam „curaj” să-l folosesc pe al meu, deoarece de fiecare dată când îi vedeam ecranul secundar spart, mi se rupea o bucățică din suflet, mai ales că am grijă de obiectele mele ca de ochii din cap. Eh, asta este… amintiri, peripeții. Trebuie să avem și noi ceva despre care să râdem peste ani și ani de zile! 😉

Și uite cum un telefon poate să-ți ridice moralul, să-ți facă ziua mai bună și să-ți retrezească apetitul pentru fotografie.
Pozele din colaj, sunt realizate cu Nokia 8, despre care am scris foarte multe chestiuțe faine, chiar aici, unde am discutat despre motivul pentru care Smartphone-ul este cea mai bună cameră foto, pe care o ai deja!
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

Revenind, te rog, din nou, să nu folosești focusul manual cu acest teleobiectiv de la Canon. Sincer nici cu inel de follow-focus nu cred că ți-ar fi ușor! Dar desigur, alegerea îți aparține, și după cum spuneam, experiența ta cu acest teleobiectiv poate fi diferită. Poate doar exemplarul testat de mine a fost „Gigi-Contra”, iar al tău să fie super OK!

Cum ziceam, în cazul exemplarului testat de mine, inelul de focus mi-a dat bătăi mari de cap (și nu fac fotografie de azi, de ieri), căci treptele focalizării sunt foarte strânse, iar inelul nu funcționează deloc cursiv.

CONCLUZII DESPRE TELEOBIECTIVUL CANON EF-S 55-250MM:

Deși ultimul dezavantaj înșirat, l-am trăit intens, după cum bine poți observa, per ansamblu, acest teleobiectiv își merită banii, pentru că punând în balanță avantajele și dezavantajele, acesta:

  • este o completare binevenită a obiectivului de kit,
  • oferă o plajă focală versatilă și foarte mișto (am tras, după cum poți vedea, peisaje montane sublime cu ajutorul acestui Canon, peisaje care nu ar fi fost realizabile cu ajutorul obiectivului de kit, chiar dacă decupai imaginea când o editai!)
  • între 55 și 135mm este perfect utilizabil
  • între 135 și 200mm își mai pierde din contrast și claritate, dar tot perfect utilizabil este, mai ales dacă post-procesezi (editezi) fotografiile
  • între 200 și 250mm este un obiectiv cu schepsis: are avantajul de a te aduce mai aproape de subiect, dar dezavantajul că devine prea soft. În anumite condiții poate că nu deranjează lipsa de contrast și sharpness, dar în majoritatea (mai ales că eu intenționam să surprind detalii la acele distanțe focale) cam este deranjant (repet, că vorbesc strict din punctul meu de vedere)
  • stabilizarea de imagine, este foarte binevenită în condiții de lumină scazută
  • aberațiile cromatice sunt minime spre deloc, acolo unde lumina este uniformă și subiectul bine conturat
Chiar și în condiții de contra-lumină, dacă ai suficientă răbdare, poți obține cadre foarte faine cu ajutorul Teleobiectivului Canon 55-250mm, exact ca într-acest exemplu. 😉
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 500 (era pe Auto și de această dată), f/8, 1/640s @ 74mm, format RAW.
Desigur, puteam trage cadrul și la ISO 100 cu o viteză de declanșare mai mică, așa cum deja ai observat în poza cu „Căsuța din Povești”, de mai sus, dar când ești pe ISO Auto, nu-ți mai stă atât de mult gândul la tehnică, ci doar te bucuri de moment. 😉
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

Pe scurt, este un obiectiv ușor de cărat cu tine oriunde, folositor în apropierea de subiectele mai îndepărtate și în izolarea acestora de elementele complementare (personal, ador teleobiectivele în fotografia de peisaj, și nu numai), și este un obiectiv care livrează ceva mai mult decât pretul plătit (cu atât mai mult dacă vobim de cel SH).

Încă un „tablou” de basm surprins în Zărnești pe 30.12.2019, cu ajutorul lui Canon 55-250mm.
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 1250 (din nou pe Auto), f/6.3, 1/640s @ 116mm, format RAW.
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

De asemenea, este un obiectiv ce se adresează începătorilor în domeniu și/sau entuziaștilor care au bugetul mai restrâns, și este potrivit doar sistemelor Crop de la Canon (ceea ce este foarte bine, căci, sincer dacă investești într-un full-frame și îi atașezi un obiectiv ca ăsta, atunci mai bine te lași de fotografie! Știu că sunt rea acum, dar Full Frame cu sticlă mai puțin bună nu merge, căci îți bați joc de senzorul aparatului ăluia! Trust me! 😉 ).

Și uite cum ziua de 30.12.2019, s-a încheiat perfect, alături de Ana (al cărui spate il vedeți pe cărăruie 😆 ) și de Teleobiectivul Canon 55-250mm.
Dpdv al setărilor, am folosit următoarele: ISO 2000 (din nou pe Auto), f/8, 1/640s @ 55mm, format RAW.
*Toate imaginile din acest articol sunt urcate la 75% calitate, format ~1024×683 .
© Ștefania Gal – Toate drepturile rezervate.

Acestea fiind spuse, am ajuns la final cu articolul de astăzi.
Sper că ți-a plăcut împletirea momentelor personale cu review-ul acestui teleobiectiv, și de asemenea, sper să găsești utile informațiile expuse aici. Dacă da, apreciez apăsarea butoanelor de LIKE&SHARE! 🙂

Zi faină să ai.
Pe data viitoare!


PS: ENJOY PHOTOGRAPHY te așteaptă și pe pagina oficială de FACEBOOK, cu fotografii delicioase, zi de zi, chiar  aici!


Apropo, dacă te alături comunității Enjoy Photography, primești un e-book gratuit și rămâi, totodată, la curent cu noutățile de pe website.

SUPER! MĂ ALĂTUR COMUNITĂȚII! 🙂

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply